Coaching

coaching2

A coaching fogalma az 1980-as évek elején került át a sportpszichológiából az üzleti életbe. Eredetileg csak a sportban használták: a coach az edző, a coaching pedig az edző által végzett támogató munka.

Mit jelent napjainkban, a magán- és az üzleti életben?
Mi a coaching? („kócsing”) Ki a coach? („kócs”) Ki a coachee? (kócsi)

A coachee = kliens, ügyfél.

A coach a mentor, aki támogatja a coachee-t abban, hogy az képes legyen

  • kiemelkedő eredményeket elérni a magánéletében, a munkájában,
  • egy kitűzött célt a számára legjobb módon elérni,
  • egy dilemmát a saját erejéből megoldani.

A coaching egy speciális módszer, a coach és a kliens által közösen végzett, összehangolt gondolkodási folyamat, melyben a coach sajátos kérdezéstechnikával, oda illő, gondolkodást segítő (stimuláló) gyakorlatokkal ébreszti rá a klienst a számára megfelelő megoldásra.
A folyamatban nincs semmilyen misztikus tényező, trükk vagy ezotéria! A coaching egy fejlesztő módszer – nem gyógyítás és nem terápia.
A titok ugyanaz, mint minden más szakmában is: egy szakember tudja, mikor milyen eszköz alkalmazása hozza meg a legjobb, legmegbízhatóbb eredményt!

Mi a coach feladata?

Dolgoztatja a klienst. Edzi és megedzi. Hogyan? Kérdez és kérdez és kérdez – sajátos módon, sajátos módszertan alapján. Világra segíti a benn lévő gondolatokat, melyekre a kliensnek szüksége van a fejlődés vagy a problémamegoldás érdekében, és amire a saját gondolkodásmódjával nem biztos, hogy egyedül rátalálna. A coach a tudását, képességeit adja, folyamatosan figyeli a klienst, és a kellő időben teszi fel azt a kérdést, ami továbblendíti őt a cél felé.

Mit tesz a coach?

Tiszteletben és titokban tartja a kliens által elmondottakat. Biztosítja az inspiráló, biztonságos közeget.
A jövőre koncentrál, nem a múltat analizálja. Segít a változás tartóssá tételében.

Mit nem tesz a coach?

Nem ad tanácsot! Nem mondja, mit tenne a kliens helyében! Nem minősíti a célokat, dilemmákat! Nem manipulál és nem terel! Nem ítélkezik és nem ítél meg! Nem végez terápiát!

Mikor érdemes coach-hoz fordulni?

Ha a kliens gyors és hatékony módon szeretne jobb eredményeket elérni a munkájában, tanulmányaiban, megoldásra váró problémája, dilemmája van, és szeretné azt halogatásmentesen, körültekintően és tartósan rendezni.

Ilyen helyzet lehet pl.: munkahelyi érvényesülés elősegítése; munkahelyváltás; pályamódosítási szándék; családtervezés; gyermekkel kapcsolatos problémák; párkapcsolati dilemmák; önérvényesítési, önbizalom-problémák; élethelyzet- vagy családiállapot-változás; magánéleti válság; kiégés; külföldre költözés stb.

 

Coaching concept in a filament lightbulb.

„A coach mindig nyugodt. Pontosan kérdez. Figyel ezer füllel.
Ezért elkezdesz te is figyelni. Magadra. Az energiádra.
Hinni kezdesz magadban. És másokban.
Aztán kilépsz újra a világba, és tudod, mit kell tenned.”
(Bodor Márton)


Egyéni konzultációs igény jelzése és időpont-egyeztetés:

  •  Baldauf Myrtill coach és mediátor; co.me.baldauf@gmail.com; 06-70-5599134
  • Akvizíciós beszélgetés: ingyenes  (Az első találkozás, amely során megtörténik az esetfelmérés, a későbbi folyamat bemutatása, ismerkedés.)
  • A további találkozások (ülések), melyek hetenként vagy kéthetenként követi egymást: 10.000.- Ft/alkalom. Egy ülés időtartama  kb. 1-1,5 óra.